3.8.2022

Art vs Artist (fanart edition) 2/2

 
Perus varotukset taas alkuun. Tässä postauksessa näkyy piirroshahmojen kikkeleitä. Eli ihan vaan fiktiivisten hahmojen alastomuutta itse piirretyssä fanartissa.

Kuten otsikosta näkyy tämä on toinen osa missä näytän mun tekemää fanarttia vuosien varrelta ja kuvia itsestä. Katso aikasempi blogimerkintä lisätietoja halutessasi. Elikkäs tässä on nyt vuodet 2017-2021.



2017 piirsin omasta mielestä ensimmäiset onnistuneemmat eroottiset fanartit. Mies hahmojen anatomia tuli vähitellen tutummaksi. Tästä vuodesta eteenpäin jäin jumiin DBZ hahmojen piirtämiseen ja se on sitten muokannut sitä miten ylipäätään piirrän fanarttia. Kaikki on vähän liiotellun lihaksikasta ja semmosta perus shonen anime kamaa. En yleensä piirrä fiktiivisiä hahmoja jotka on naisia. Eli vaan niitä omia lemppari hahmoja joita voin "fanityttönä" ihastella. Kuten näkyy en piirrä taustoja lol. 2017 alkuvuodesta rupesin kärsimään kovista kivuista jotka paljastu 2018 endometrioosiksi. Siitä huolimatta sain jotain tehtyä tänä vuonna ja enemmän otetta piirtämiseen. Jäin sairaslomalle (jolla olen edelleenkin), eli aikaa on piirtää jos on vaan voimia.




Tukan väri muuttui taas, mutta lopetin jossain välissä kulmakarvojen värjäämisen, mikä oli ollu juttu enen tätä. Vihreät hiukset oli tarkotus ensin pitää tälläsenä neonvihreänä, mutta se ei ollut tarpeeksi käytännöllinen mulle. Vihreä itsessään jäi kuitenkin pariksi vuodeksi. Silmälasit vaihtu vihdoin! Lemppari työ on ehkä tämä romanttinen ja ujosteleva Piccolo. Tykkään sen siististä lineartista ja yksinkertaisesta perus varjostuksesta. Hyvin perus kaikenkaikkiaan siis, mutta kiva.



Piirsin melkeen pelkästään DBZ hahmoja. Parempia ja monipuolisempia asentoja. Mitä törkeempiä sain vaan tehtyä, niin sen parempi haha. Varjostus runsaampaa ja kaikinpuolin parempaa. Hahmot ei näytä enää niin litteiltä. Mietin enemmän millasia värejä haluun käyttää. Kikkelit rupes näyttämään paremmilta yllättäen kun piirsin niitä enemmän. Mun vakio on selkeesti piirtää vaan yksi hahmo, koska oma keskittyminen ei riitä siihen, että olis monta hahmoo samassa kuvassa. Vaikeempaa myös hahmottaa eri hahmojen mittasuhteet verrattuna toisiinsa. Helpompi vaan piirtää yksi. Oon jumahtanut siihen nykyäänkin, kun ei riitä kiinnostus, tai ylipäätään energia enempään. Sain 2018 edes jotenkin toimivat endometrioosi lääkitykset ja jaksoin istua kivuista huolimatta koneella piirtämässä.




Hiukset edelleenkin vihreet ja omasta mielestä oon näyttäny aika samalta 2018 vuodesta eteenpäin hapitukseltani. Ainoa mikä on seilannut edes takasin on paino. lemppariksi valitsen tämän kylpevän Raditzin. En tiiä miksi tykkään tästä edelleenkin, vaikka nään tässä samaan aikaan älyttömästi anatomia virheitä.


2019 on mulle semmonen vuosi milloin oon piirtäny omasta mielstäni ne kaikkista parhaat fanartit. Piirsin silloin eniten ikinä fanarttia ja mulla oli vaikeuksia jopa päättää mitä niistä pistän tähän ja mitä jätän pois. Tän vuoden jälkeen en ole enää piirtänyt läheskään näin paljoa, enkä tiedä tuunko piirtämään... 2019 lopetin lähes kokonaan ääriviivojen tussaamisen ja siirryin vaan suoraan värittämään lyijykynillä piirrettyjä ääriviivoja. Tuntui, että usein tussaus vaiheessa piirustuksista hävisi joku fiilis/ilme. Tykkäsin lyijykynien antamasta rouheammasta ilmeestä ääriviivoissa jne. Säästin myös samalla aikaa ja hermoja. työt sai kuitenkin samalla siistittyä kun niitä väritti digitaalisesti.




Omasta lärvistä ei ole hirveästi mitään sanottavaa. Valitsin tämän jokerin joka on edelleenkin mun lemppari Jokeri-sedö jonka oon ikinä piirtänyt. Ilme on hauska ja tää vaan kertoo hyvin siitä millasesta Jokerista tykkään itse visuaalisesti eniten jne.




No ja sitten tulee mun elämäni surkein vuosi. En piirtänyt muuta kuin alkuvuodesta. Loput ajasta meni taistellessa, että pysyn vaan hengissä. Piti myös muuttaa ja koko elämä meni muutenkin ns uusiksi. Tietokone oli tässä vaiheessa jo 12 vuotta vanha myös, joten piti säästää uutta varten.



 
Värjäsin tukan takasin oranssiksi kun kaipasin sitä vanhaa lookkia mikä mulla oli vuosia. Se pysyi oranssina joitakin kuukausia ja sitten kävinkin melkeen kaikki mahdolliset värit läpi mitä mulla on ollut peräkanaan. Lemppari on tämä vika väritetty Piccolo. Eipä ollut hirveesti mistä valita. Tää jäi myös hyvin pitkäksi aikaa ainoaksi väritetyksi fanartiksi.


Yllättävän paljon aloin taas kuitenkin sitten piirtämään, vaikka ei ollut konetta millä värittää ja kaikki muutokset elämässä käsiteltävänä. Muokkasin kännykällä lyijykynä piirustuksia sen verran kuin pysty ja jaksoin. Ei ollut (tai ole) toimivaa skanneria, niin otin myös töistä kuvat vaan kännykällä. Lohduttauduin paljon kaikenlaisella ns helpolla piirtämisellä 2021. tein vain jotain, ettei tarvitse ajatella asioita.



Otin myös paljon selfieitä kun tukan väri tosiaan muuttui niin tiuhaan. Iso identiteettikriisi ja alhanen itsetunto oli noin niinku muutenkin meneillään ja on toki edelleenkin. Lasit vaihdoin hetkesksi mun ns kakkos-vaihtoehto laseihin, jotka oli jääny käyttämättä ikäväkyllä. Harmittaa nyt jälkikäteen kun ne oli kuitenkin tosi nätit. Miksi niitä ei älynnyt käyttää sigh. Atm jo siis uudet lasit uusilla vahvuuksilla. Valitsin lemppari piirustukseksi tämän Piccolon, koska tykkään sen ilmeestä. Muutenkin mulla on joku fetissi nähdä tää hahmo erilaisissa vaatteissa.

Siihempä siis loppui nämä fanart kollaasit eri vuosilta siitä asti kun oon aikuisiällä niitä piirtänyt. Voisin tosiaan etsiä/tonkia joitakin teini-iältä säästyneitä fyysisiä töherryksiä. Kunhan saan mun tavarat paremmin johonkin järjestykseen uudessa kodissa. Oon nyt saanu myös vihdoin uuden koneen ja työpisteen itselle. Tulostin puuttuu edelleenkin ja uusi näyttö ja kaikkea muutakin. Eikä tämä nykyinen pöytäkone myöskään pelitä ihan täydellisesti, vaikka siitä mukavasti maksoin... saatanan saatana.

En ole nyt 2022 piirtänyt paljon mitään fanarttia, tai tehnyt mun orginaalia taidettakaan. Mua ei inspaa mikään ja en rehellisesti tiedä haluanko edes enää piirtää mitään fanarttia. Jotenkin se vaan on jäämässä kokonaan pois, enkä innostu mistään enää. Mieluummin yritän sitten valjastaa mun hetkelliset halut luoda siihen mun omaan taiteeseen. En ole maalannut, tai piirtänyt nytkään kuukausiin. Uuden elämän järjestäminen ja kokeminen vie mun kaiken ajan ja energian. Katsotaan kuinka käy. Tässä on tapahtumassa taas uusia kuvioita kun poikaystävä lähtee vuoden työmatkalle jne. Ehkä mulla on sitten niin tylsää, että alotan taas piirtämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©