19.8.2022

Unta kukista?

Odilonin uni - A3, akryylimaalit kanvasille, 2020 


Tein tämän, koska inspiroiduin Odilon Redonin taiteesta (born Bertrand Redon; French: [ʁədɔ̃]; 20 April 1840 – 6 July 1916) was a French symbolist painter, printmaker, draughtsman and pastellist). Varsinkin taiteilijan värien käytöstä ja kukista. Odilonin taiteessa on mulle sellasta koskettavaa herkyyttä ja mystisyyttä mikä ilahduttaa... mutta myös sellasia tosi outoja juttuja, jotka kutkuttaa taas sitä osaa mussa joka tykkää kaikesta karmivasta ja häiritsevästä. Omituisia olentoja joilla on vaan yksi silmä, tai pää jolla on hämähäkin jalat jne. Taiteilijan naishahmot myös tuntuu koskettavan mua monella tapaa ja koen niiden kautta jotain mitä en oikeastaan osaa just nyt edes sanoiksi tähän kuvailla.

Tämänkin maalauksen olin vaan unohtanut tehneeni. Mietin, että voisin jopa myydän tämän jos sille joku halukas ostaja löytyisi. En vaan tiedä missä sitä kauppaisin ja paljon pyytäisin siitä. Mulla ei ole hirveesti ollut tapana myydä mun taidetta, tai edes tehdä tilaustöitä. Oon kuitenkin pohtinut, että taiteilu on niin tilaa vievä harrastus, että jossain vaiheessa mun on vaan pakko luopua joistain mun töistä. Niitä on tullut vuosien varrella niin paljon kuitenkin ja niitä syntyy koko ajan lisää myös. Oon maalannu vaihtelevan aktiivisesti kai jo vuodesta 2007 lähtien. En voi vaan säilytellä ikuisesti, tai antaa puolia mun äidille ja tädille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©