11.9.2016

Pokémon Go

Mä olen siirtänyt asiasta kirjottamista tänne jo tovin, koska jos rehellisiä ollaan musta tuntuu, että mulla on enemmän "pahaa sanottavaa" Pokémon Gosta nykyään kuin mukavaa. Tarkennan kuitenkin tähän alkuun heti, että POKÈMON on edelleen mun lemppari juttu ikinä ja jo pelkästään sen takia en lopeta pelaamista, vaikka olisi mitä pelillisiä ongelmia. Nautin edelleen myös tämän pelaamisesta, vaikka voisi olla niin paljon parempi. Myöskin alotan tän jutun silti niillä positiivisillä asioilla, koska tahdon keskittyä niihin.

 Saatana cp 666, Vaporeon eli WeGetItUVape ja uusin löytö Ryynimakkara

Pokémon Go on motivoinut monia ihmisiä liikkumaan enemmän ja menemään ulos olemaan/leikkimään. Mä olen yksi niistä ihmisistä joka on liikkunu tän kesän aikana enemmän kuin moneen vuoteen. Mä olen kroonisesti sairas ja se usein estää mua lähtemästä ulos, tai fyysisesti rasittamasta itseäni. Nyt kuitenkin olen saanut edes lisää motivaatiota liikkua. Pokémon is love, Pokémon is life. Ei paljoo jotkut sairaudet estä lol.

 
Minä istumassa "omalla" salilla (eli salilla joka on meidän kotoa 100 metrin pääsä) ja poikaystävä nojailemassa sellaseen stoppiin ku ötökkä tunnelissa. Poikaystävä oli myös aika tunnelissa :D

Mä oon viettänyt nyt paljon myös aikaa mun poikaystävän ja kavereiden kanssa ulkona mikä on vitun jees. Me aina jäädään helposti vaan sisälle katsomaan piirrettyjä ja pelaamaan, tai muuten luuhailemaan. On ollut myös kivaa käydä autolla uusissa paikoissa seikkailemassa. On vaikeeta lähteä kotoa uusiin paikkoihin jos ei ole muuta syytä kuin, että mennään sinne. Tulee vaan mietittyä miten menee bensaa hukkaan jne. 

Gastly = Pikku G, Haunter = Iso H , Gengar = G.

Mä oon aina rakastanut Pokémoneja, mutta oon tietysti tän hypetyksen kautta saanut vaan lisää vettä myllyyn ja oikeen kunnolla harrastanut kaikkea asiaan liittyvää. Lajittelin kaikki mun vanhat kortit uudestaan ja ostin uusiakin, oon pelannut enemmän muitakin Pokémon pelejä, ostanut Pokémon juttuja, katsonut vanhoja anime jaksoja, piirtänyt ja jutellut kavereille aiheesta. Mikäs sen parempaa. 

 Pistin kuvan näistä korteista tosi isona jos jotakuta kiinnostaa katsoa lähemmin noita mitkä tossa sattuu olemaan :)


Taisin mainitakkin, että Jennin kanssa alotettiin tämä Emerald vähän aikaa sitten.

Mua myös ilahduttaa miten mun kaverit on tässä ihan satasella mukana kun ovat itse myös faneja. Me voidaan nyt yhdessä iloita tästä oikein kunnolla ja käydä mestoilla. ME YHDESSÄ VOITETAAN! OOT MUN YSTÄVÄIN OLET AINA VIERELLÄIN!!

 Käytiin kaverin kanssa vähän nauramassa graffiteille ja pelattiin samalla. 

Yöllistä poksuhunttia.

Kaikkialla pitää häiriköidä. Tässä oltiin kotikylän kirkon takana.

Ihmisten asenne on tän ilmiön myötä myös muuttunut. Mua on kiusattu ja haukuttu mun Pokémon rakkaudesta ylä-asteelta lähtien. Nyt tää on ok ja kaikki mukaan vaan. Oon tästä kyllä vähän katkerakin kun ne samat pellet jotka joskus vihas on nyt ihan mukana tässä. Pyrin silti olemaan vaan tyytyväinen. Pikkupojat tulee mulle lureilla juttelemaan, koska mulla on Bulbasaur lippis ja kysyy neuvoa. Olen Saara sensei :D

Mun rakkaus <3 Bulbasaur <3

Pari mun lempparia omista poksuista Pokémon Gossa :D En yleensä nimeä poksuja kun pelaan uusia pelejä, koska haluan muistaa nimet. Alkuperäset voi nimetä kun ne nyt muistaa vaikka väärinpäin.

No niin eli tästä eteenpäin mä sitten käsittelen niitä huonoja puolia Pokémon Gossa. Aion puhua lähinnä vaan asiaa ja heittää faktoja itse pelistä, mutta jos et kuitenkaan kestä kohdata näitä niin älä lue vaan fiilistele noita mun hyviä sanomisia ja kivoja kuvia  pelkästään sitten.

Pokemon Go on bugisin, keskeneräisin ja käyttäjäepäystävällisin peli mitä oon koskaan pelannut. En ees tiedä voiko mokomaa kutsua peliksi. Ongelmia tämän "pelin" kanssa on niin paljon, että mulla menee ihan pää sekasin kun yritän kaikkea muistaa mitä haluan sanoa JOTEN teen tälläsen listan asioiden erittelemiseksi.

  1. Ensimmäinen ongelma mikä mulla tän kanssa on on se, että puolet niistä asioista mitä Niantic mainosti pelissä olevan ei ole olemassa vieläkään. Peli on ollut ulkona melkein 2kk (mainosvideo itse tuli ikuisuus sitten en edes muista) ja sinä aikana on keskitytty suurimmalta osalta korjaamaan tasan yhtä ominaisuutta pelissä: Tracking/Sightings eli poksujen jäljittämis ominaisuus. Eikä siinä se taitaa olla kuitenkin kaikista tärkein ominaisuus itse pelaamisen puolesta. Missä on silti poksujen vaihetelu kavereien kanssa? Missä Legendaariset poksut? Missä ne kaikki vitun yber coolit jutut mitä näytitte mainosvideossa ja lupasitte meille? 
  2.  Peli oli julkaisupäivänään ja seuraavina viikkoina lähinnä alfa versio mun silmissä. Mikään ei toiminut ja koko paska oli niin buginen, että hermo paloi enemmän kun kehtaan myöntää. Mikään ei suuututa niin paljoa kuin se että peli julkastaan pikkasen liian aikaisin ja pelaajia käytetään sitten sen testaamiseen ja kaikki korjataan jäljestä. Olen tyytyväinen, että pääsin peleaamaan mahdollisimman aikaisin, koska oli niin kova hype, mutta se ei siltikkään ole mikään veruke.  
  3. Servut. Mä ymmärrän, että tätä peliä pelaa niin saakelin moni ihminen ympäri maailmaa, mutta silti jatkuvat serveri ongelmat ottaa päähän. Asia on nyt huomattavasti parempi tietty ja ongelma miltein olematon, mutta alussa oli kyllä yhtä sontaa.
  4. Spawnipaikat. Mä tykkään siitä, että Pokémon Gossa on sellainen tietynlainen seikkailun ja mysteerin fiilis. Selllanen, että sun pitää kysyä sun kavereilta miten homma toimii ja juoruta stopeilla. Legenda kulkee ja tuntemattomat puhuu toisilleen. Mistä mä en kuitenkaan tykkää on tämä nykyinen spawnipaikojen vatkaaminen. Se että en tiedä 3 viikon kulutta taaskaan mistä saan mitäkin poksuja on turhauttavaa ja paskaa, vaikka kuinka ois kiva kysellä muilta. Kun peliä on pelannut jo tovin ja rupeaa olemaan koko ajan vaikeampaa löytää niitä puuttuvia Pokémoneja asiaa ei helpota muuttuvat spawnit. Pelissä on jo haastetta tarpeeksi itsellään kaiken kävelemisen ja paskan pelimekaniikan takia.
  5. Pelimekaniikat. Kaikenkaikkiaan pelissä ei ole paljon pelattavaa. Siksi en tiiä voiko edes puhua kunnon pelistä. Meet ulos, törmäät johonkin perus Weedleen, heität pallon, nappaat poksun tai et. Tätä se sit on uudestaan ja uudestaan. Juokset siinä välissä parilla stopilla jota vähän heiluttelet ja saat itemejä. Haudot munia lähinnä samalla kävellessä. Salitappelut on samaa aivotonta tökkimistä ja liu'uttelua. Suurin osa pelaajista ei edes käy saleilla, tai ymmärrä miten poksujen liikkeet ja tyypit vaikuttaa salitappeluissa. Homma on liian pintaraapaisu kaikesta, mutta toisaalta se sopii suurimmalle osalle pelaajista joita ei kiinnosta poksujen statsit, liikkeet, tyypit, tai edes se cp. Mua nämä asiat kiinnostaa, koska oon pelannut muitakin Pokémon pelejä. En kuitenkaan halua, että Pokémon Gosta tulisi vaan uusi kopio vanhoista peleistä. Haluan silti enemmän sisältöä. 
  6.  Salitappeluista saatavat kolikot joilla voi ostaa lisää repputilaa, tai vaikka uuden inkupaattorin. Ainoa tapa hyötyä tästä on juosta yöllä sun naapuroston kaikki salit läpi ja toivoa, että kukaan ei käy siinä välissä potkimassa sun poksuja vittuun niiltä saleilta missä oot käynyt. Eli mitä luultavimmin kannattaa mennä pyörällä tai autolla. Sitten kun oot kerännyt tarpeeksi monta salia painat sitä kilpinappia siellä kauppavalikossa ja sen perusteella kuinka monta poksua sulla on saleilla saat pisteitä. Napin painamisen jälkeen et saa painaa uudestaan 21 tuntiin. Koko mekaniikka jättää ison aukon missä salit tulee täysin turhiksi ellei käy siellä vaan huoraamassa itselleen expaa, mutta sitä saa nyt muualtakin. Omaa poksua ei voi esim levuttaa salilla. Mitään muuta hyötyä saleista ei ole kuin se, että voi nahistella eri tiimien kanssa niistä.
  7.  Vaikka peli on sinäänsä interaktiivinen kun pitää mennä ulos ja kohdata ihmisiä irl, mutta itse pelissä ei voi edes nähdä muita käyttäjiä.
  8. Niantic on niin käyttäjäepäystävällinen, että mulla räjähtää pää. Uusin päivitys estää isoa osaa pelaajista kokonaan pelaamasta peliä, vaan koska yritetään karsia kaikki huijaajat ja botit pois. "This update, version 0.37.0, essentially blocks out rooted users." Pelaajia infotaan muutenkin tosi surkeesti kaikesta ja meininki on lähinnä "me tehdään mitä halutaan". Iso osa pelaajista on jo lopettanut ensihuuman jälkeen, koska peli ei tarjoa paljoa. Tällä tavalla kyydistä tippuu taas iso köntti ihmisiä.
  9. Viimeiseksi heitän vielä sen, että jotkut poksut on vaan liian paljon parempia kuin muut. Esim nuo saakelin Vaporeonit ja Snorlaxit mitä kaikki salit on sit täynnä. Vähän tasapainoa hommaan kun ne Pokémonien tyypit on sitä varten olemassa. Kiitos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©